Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 1.2 ενότητα Γ' Δημοτικού (Στο σπίτι και στη γειτονιά).

2Η ΕΝΟΤΗΤΑ
Όνομα:...........................................
 Ημερομηνία:....................................
ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ



1.                  Συμπληρώνω τα κενά με το σωστό τύπο του ρήματος είμαι στις παρακάτω προτάσεις.
         Σήμερα ,....................... επιμελητής.
         Εσύ  πότε ..................... ;
         Ο Μενέλαος ...................... μαθητής της τετάρτης τάξης.
         Εμείς ............................ έτοιμοι να παίξουμε ποδόσφαιρο.
         Εσείς  .................. έτοιμοι;
         Αυτές ................... αθλήτριες του στοίβου.



2.  Διαβάζω τις προτάσεις και συμπληρώνω τη σωστή λέξη.
(έχω, έχεις, έχει, έχουμε, έχετε, έχουν)
         Ο Άλκης ....................ένα καινούριο ποδήλατο.
         Τι .................. και κλαις;
         .................. δέσει τα κορδόνια μου.
         Τι .................. να ψωνίσουμε από το βιβλιοπωλείο;
         Αναστασία, Γεωργία, .......................... χρόνο για να παίξουμε κυνηγητό;
         Τα παιδιά  ....................... καινούρια ρούχα.
      


3.  Συμπληρώνω τις καταλήξεις των ρημάτων με -μαι και -ε στις παρακάτω προτάσεις.
      Εγώ πλένομ... και χτενίζομ... πριν φύγω για το σχολείο.
      Εμείς γράφουμ... και διαβάζουμ... στο γραφείο μας.
      Εμείς σκουπίζουμ... και καθαρίζουμ... το δωμάτιό μας.
      Το καλοκαίρι δροσίζομ... με κρύο νερό.
   


 4.  Ξεχωρίζω τις παρακάτω λέξεις και τις γράφω στις στήλες που ταιριάζουν..
 ( πεύκο, ψηλό, γεράκι, όμορφη, γειτονιά, δρόμος, λευκά, δυνατός)
Ουσιαστικά
Επίθετα











5.  Φτιάξε προτάσεις με τις λέξεις της παρένθεσης όπως στο παράδειγμα:
(Γιώργος, ψηλός, αδερφός.)
Ο Γιώργος είναι ψηλότερος από τον αδερφό του.
Ή
Ο Γιώργος είναι πιο ψηλός από τον αδερφό του.
(σκύλος, φιλικός, λιοντάρι.)
(αεροπλάνα, γρήγορα, πλοία)
(λαγός, γρήγορος, χελώνα)



6.  Να γράψεις δίπλα σε κάθε ουσιαστικό ένα ρήμα και ένα επίθετο που να ανήκουν στην ίδια οικογένεια όπως στο παράδειγμα:
Γειτονιά -  γειτονεύω  -  γειτονικός
Φως        -  __________________________  -  ________________________
Εργάτης  -  __________________________  -  ________________________



7.  Να γράψεις τα αντίθετα των επιρρημάτων :
Παντού  -  _______________________   μέσα  -  _________________________
Πάνω    -  _______________________     εδώ  -  __________________________
Βόρεια  -  _______________________   κάπου -  _________________________           
Ψηλά   -  _______________________     κοντά -  _________________________  



8. Σχηματίζω οικογένειες λέξεων για κάθε λέξη από τις παρακάτω:


Ψάρι              Δρόμος 


















9. Ξεχωρίζω τα κύρια ονόματα και τα γράφω με κεφαλαίο:


 
γιορτή, παναγιώτα, όλυμπος,
γόμα, ιούνιος, δωμάτιο, τοίχος, δευτέρα, καναδάς,
ποτήρι, χριστούγεννα, βιβλίο,
έλληνας, αντωνόπουλος


10.      Συμπληρώνω τα κενά του κειμένου βάζοντας τα βοηθητικά ρήματα είμαι και έχω στον κατάλληλο τύπο.
Η Αναστασία _____________ πολλούς φίλους. Όμως η καλύτερή της φίλη ____________ η Ειρήνη. Αυτές οι δύο _____________ φίλες εδώ και χρόνια. ______________ μάλιστα γενέθλια την ίδια ημέρα. Θα κάνουν πάρτι και ____________ καλεσμένοι όλοι οι συμμαθητές τους. Τα παιδιά της τάξης τους έφτιαξαν μια ευχετήρια κάρτα και έγραψαν: «Να ___________ πάντα ευτυχισμένες! Χρόνια πολλά!»


11.      Συμπληρώνω την ενεργητική  και παθητική φωνή στις παρακάτω στήλες.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ                            ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
χτενίζω                                             ___________________
δένω                                                 ___________________
____________________                                    κουράζομαι
____________________                                    γράφομαι
πειράζω                                              ___________________
_____________________                                  απλώνομαι
 



12.      Γράφω δίπλα σε κάθε λέξη την αντίθετή της.
εχθρός  ____________________          φτωχός  _____________________
πηγαίνω  ___________________          σκλαβιά _____________________
φασαρία  ___________________          αγαπώ ______________________
κατηφόρα  __________________          ακριβός _____________________
 



13.      Σχηματίζω σύνθετες λέξεις.
πεζός + δρόμος   _________________________           ποντικός + παγίδα ________________________
χελιδόνι + φωλιά _________________________            άσπρο + μαύρο __________________________
ανεβαίνω + κατεβαίνω _____________________          μπαλκόνι + πόρτα _________________________



14.      Γράφω τη γενική ενικού και τη γενική πληθυντικού των παρακάτω ουσιαστικών.
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΕΝΙΚΟΥ                ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΙΚΟΥ                   ΓΕΝΙΚΗ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΥ
ο άνθρωπος                                  _____________________          _________________________
η συνταγή                                    ­­­­_____________________           _________________________
το χωριό                                      _____________________            _________________________
ο ναύτης                                       _____________________           _________________________
το δέμα                                        _____________________           _________________________
η μέλισσα                                    _____________________            _________________________



15.      Ξαναγράφω τις προτάσεις αλλάζοντας τις υπογραμμισμένες λέξεις με το κατάλληλο επίθετο.
Α) Το ποτήρι είναι από γυαλί.                 Το ποτήρι είναι                                                                   .
Β)  Η ζακέτα είναι από μαλλί                  ______________________________________________.
Γ) Τα παράθυρα είναι από ξύλο.             ______________________________________________.
Δ) Η τσάντα είναι από δέρμα.                 ______________________________________________.
Ε) Ο σωλήνας είναι από μέταλλο.           ______________________________________________.



16.      Συλλαβίζω τις λέξεις.
οικογενειακός   ________________________    εκκλησία  __________________________
καροτσάκι  ___________________________     ελπίδα  ____________________________
άκρη  _______________________________      σταθμός  __________________________
ευτυχία  _____________________________     κελάηδημα  _________________________
αγκάθι  ______________________________     παιδιά  _____________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου